Kindlustuslepingu lahutamatuks osaks on lepingu sõlmimise hetkel kehtivad BTA üldtingimused ja vastavale kindlustusteenusele kohalduvad BTA tingimused, kindlustuslepingueelne teave ja teised dokumendid, millele on viidatud poliisil. Kõik tingimused on leitavad BTA veebilehel, kus saab nendega tutvuda. Kindlustuslepingu sõlmimisel kinnitab kindlustusvõtja, et kindlustusandja on talle üldtingimused ning vastavale kindlustusteenusele kohalduvad tingimused kättesaadavaks teinud, ta on nendega tutvunud ning nõustub nendega.
Kindlustusleping sõlmitakse kindlaksmääratud tähtajaga, tavaliselt üheks aastaks, või teatud juhtudel tähtajatuna. Kindlustusleping ja kindlustuskaitse kehtivad poliisil märgitud kindlustusperioodil ning poliisil märgitud kindlustusobjekti, territooriumi ja riskide ulatuses. Kindlustusleping jõustub hetkest, mil klient nõustub kindlustuspakkumusega ning sellega seotud õigused ja kohustused algavad poliisil märgitud kindlustusperioodi esimesel päeval.
Erinevate kindlustustoodete puhul:
• Reisikindlustus jõustub pärast kindlustusmakse täielikku tasumist vastavalt reisikindlustuse tingimustele;
• Liikluskindlustus jõustub kindlustusmakse või esimese osamakse täieliku tasumise hetkest. Kindlustusleping kehtib kuni kindlustusperioodi viimase päeva lõpuni.
Kindlustusvõtjale esitatakse kindlustuslepingueelne teave, lepingutingimused jm dokumendid ning sõlmitud kindlustuslepingu kehtivusaja jooksul esitatav teave eesti keeles, kui kindlustuslepingu pooled pole kokku leppinud teisiti.
Kindlustuslepingule kohaldatakse Eesti Vabariigis kehtivat õigust.
BTA säilitab kõik kindlustuslepingud ning kindlustuslepingu sõlmimise ja täitmisega saadud isikuandmed kuni kindlustuslepingust tulenevate nõuete aegumistähtaja lõpuni. Kindlustusvõtjal on igal ajal võimalus oma sõlmitud kindlustuslepingutega tutvuda iseteeninduses või pöördudes BTA poole. Täpsemalt saate isikuandmete töötlemise põhimõtetega tutvuda BTA veebilehel.
Täpne kindlustusriskide kirjeldus ning loetelu on ära toodud vastavale kindlustusteenusele kehtivates BTA tingimustes. Kindlustusvõtja poolt valitud kindlustuskaitsed ja kindlustussummad on esitatud poliisil.
Kolmandale isikule või kindlustusvõtjale tekkinud kahju hüvitatakse BTA üldtingimuste, vastavale kindlustusteenusele kohalduvate BTA tingimuste, kahjuavalduses esitatud dokumentide ning kahjukäsitluse käigus kogutud tõendite alusel.
Kindlustusmakse, sh kindlustusmaksed erinevate kindlustusriskide eest, on märgitud pakkumusel ja poliisil. Kindlustusvõtjal ei teki BTA iseteeninduse või sidevahendi kaudu lepingu sõlmimisel BTA-le makstavaid lisakulutusi.
Kindlustusmakse tasumiseks esitab BTA kindlustusvõtjale arve. Kindlustusvõtja on kohustatud tasuma kindlustusmakse poliisil märgitud suuruses ja tähtpäevaks ning arvel esitatud arvelduskontole. Tasuda on võimalik ka BTA iseteeninduses, e-postile saadetud lingi kaudu ning e-arve püsimakse lepingu alusel. Kindlustusmakse tasumine BTA iseteeninduses toimub süsteemis kuvatava pangalingi kaudu.
Kui kindlustusvõtja ei ole 14 päeva jooksul pärast kokkulepitud maksetähtaega tasunud kindlustusmakset või esimest kindlustusmakset, võib kindlustusandja kuni makse tasumiseni lepingust taganeda. Kui kindlustusvõtja ei tasu teist või järgnevat kindlustusmakset tähtaegselt, võib kindlustusandja kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis määrata kindlustusvõtjale maksmiseks vähemalt kahenädalase tähtaja, ehitise kindlustamise korral vähemalt ühekuulise tähtaja. Kui kindlustusmakset ei tasuta ka täiendavaks tähtajaks, loetakse kindlustusleping üles öelduks.
Kui sissenõutavaks muutunud kindlustusmakse või esimene kindlustusmakse ei ole tasutud kindlustusjuhtumi toimumise ajaks, vabaneb kindlustusandja oma täitmise kohustusest. Kui kindlustusandja on määranud kindlustusmakse tasumiseks täiendava tähtaja ning kindlustusjuhtum toimub pärast selle tähtaja möödumist, ilma et kindlustusvõtja oleks kindlustusjuhtumi toimumise ajaks kindlustusmakset tasunud, vabaneb kindlustusandja oma täitmise kohustusest, välja arvatud juhul, kui kindlustusmakse tasumata jätmine toimus kindlustusvõtjast mittetuleneva asjaolu tõttu.
Tarbijast kindlustusvõtjal on õigus sidevahendi teel sõlmitud kindlustuslepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul. Taganemistähtaeg algab kindlustuslepingu sõlmimise päevast või õigusaktides sätestatud asjakohase kindlustuslepingueelse teabe esitamisest, kui teave on edastatud kindlustusvõtjale pärast lepingu sõlmimist.
Taganemisavalduse vorm on kättesaadav BTA veebilehel.
Kindlustusvõtja võib esitada taganemisavalduse:
1. saates taganemisavalduse BTA e-posti aadressile katkestused@bta.ee;
2. saates taganemisavalduse BTA filiaali postiaadressile Lõõtsa 2b, Tallinn 11415.
Kui kindlustusvõtja taganeb kindlustuslepingust, tagastab BTA kindlustusvõtjale kõik kindlustuslepingu alusel saadud maksed esimesel võimalusel, kuid hiljemalt 30 päeva jooksul pärast taganemisavalduse kättesaamist. Kui kindlustusvõtja on nõustunud, et kindlustusleping hakkab kehtima taganemistähtaja jooksul, on BTA-l õigus kinni pidada kindlustusmakse perioodi eest, mil leping kehtis.
Kui taganemistähtaja jooksul toimub kindlustusjuhtum ja BTA hüvitab kahju, võib BTA keelduda kindlustusmakse tagastamisest.
Taganemisõigus ei kehti kindlustuslepingutele, mille kestus on alla 30 päeva.
Liikluskindlustuse poliisi saab lõpetada kindlustusvõtja või uus kindlustuskohustusega isik. Näiteks, kui sõiduk on müüdud ja liiklusregistris ümber vormistatud uue omaniku nimele, ei saa eelmine sõiduki omanik poliisi enam lõpetada, kuna kõik õigused ja kohustused lähevad koheselt üle uuele omanikule. Pärast sõiduki ümbervormistamist liiklusregistris saab uus omanik sõlmida uue liikluskindlustuse, mis lõpetab automaatselt eelmise lepingu kehtivuse.
Kindlustuslepingu ülesütlemine toimub poolte kokkuleppel või võlaõigusseaduses nimetatud juhtudel (nt kindlustushuvi puudumine, kindlustusjuhtumi toimumine jm). Kindlustuslepingut ei saa lõpetada tagasiulatuvalt.
Kindlustuslepingu ülesütlemise korral on BTA-l õigus kindlustusmaksele jooksva kindlustusperioodi eest. BTA tagastab kindlustusvõtjale kindlustusperioodi lõpuni jääva aja eest tasutud kindlustusmakse, välja arvatud juhul, kui kindlustatud ese on hävinenud ja BTA on välja maksnud kindlustushüvitise. BTA-l on õigus tagastatavast maksest maha arvata kindlustusandja asjaajamiskulud ehk 15% aastasest kindlustusmaksest.
Lepingu üles ütlemise kohta tuleb esitada kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis avaldus, millel on muuhulgas näidatud ülesütlemise alus, tagastamisele kuuluva kindlustusmakse saaja nimi ja arvelduskonto number.
BTA müügitöötaja töötasu koosneb põhitasust, müügi boonusest ja tulemustasust. Põhitasu suurus sõltub ametikoha kvalifikatsiooni tasemest, müügi boonuse suurus sõltub kindlustuslepingute müügist ja tulemustasu suurus sõltub BTA finantseesmärkide täitmisest.
Kaebuse BTA tegevuse kohta saab esitada BTA veebilehel asuva Ettepanekute ja kaebuste vormi kaudu või saata e-posti aadressile bta@bta.ee. Soovi korral saab kaebuse esitada ka posti teel või BTA kontoris aadressil Lõõtsa 2b, 11415, Tallinn.
Kui kindlustusvõtjal, kindlustatud isikul või soodustatud isikul tekib kindlustusandjaga vaidlus, on tal õigus pöörduda kindlustuse lepitusorgani poole, mis tegutseb Eesti Kindlustusseltside Liidu juures. Lepitusmenetlus on kindlustusvõtjale tasuta ning toimub eesti keeles.
Kontaktandmed:
+372 667 1800
lepitus@eksl.ee
Mustamäe tee 46, Tallinn 10621
Kui vaidlust ei õnnestu lahendada või tegemist on tarbijaõiguste rikkumisega, võib kindlustusvõtja pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole. Nõu saab küsida telefonil +372 620 1707, samuti saab esitada avalduse Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tarbijate teeninduskeskkonna kaudu.
Kontaktandmed:
Endla 10A, 10122 Tallinn
info@ttja.ee
Kui füüsilise isiku õigusi on rikutud isikuandmete kaitse üldmääruse alusel, on võimalik pöörduda:
BTA andmekaitsespetsialisti poole: andmekaitse@bta.ee
Andmekaitse Inspektsiooni poole: Tatari 39, Tallinn 10134
+372 5620 2341
info@aki.ee
Samuti on kindlustusvõtjal õigus esitada kaebus BTA tegevuse kohta järelevalveasutusele, milleks on Finantsinspektsioon.
Kontaktandmed:
+372 668 0500
info@fi.ee
Sakala 4, 15030 Tallinn.
Kui kindlustuslepingust tulenevat vaidlust ei suudeta lahendada kindlustuse lepitusorgani vahendusel, lahendatakse see Harju Maakohtus.
Kindlustusjuhtumi korral tuleb BTA-d teavitada viivitamatult, kasutades poliisil märgitud kontaktandmeid. Kindlustusvõtja peab tegutsema vastavalt õigusaktidele ja lepingutingimustele ning sõltuvalt juhtumi iseloomust teavitama ka politseid, päästeteenistust või teisi asutusi, kes tegelevad päästetööde või uurimisega.